Docieranie do szerokiego grona potencjalnych odbiorców utworów muzycznych jest obecnie z jednej strony łatwe, a z drugiej bardzo trudne. Artyści mają bowiem do dyspozycji szereg narzędzi, które pozwalają osiągnąć ten cel. Muszą jednak zmagać się przy tym ze sporą konkurencją – zwłaszcza że nie wszyscy mogą liczyć na równe szanse.
Spośród wspomnianych narzędzi promocyjnych w pierwszej kolejności należy wymienić rozmaite serwisy streamingowe, które zbierają wokół siebie wielomilionową widownię. Dzięki nim tworzone utwory dość szybko mogą dotrzeć do sporej grupy słuchaczy. Jednym z takich serwisów jest Spotify.
Ze względu na bardzo korzystny system subskrypcji, jest on użytkowany przez mnóstwo osób. Obecność na tej platformie jest więc dla artystów kluczowa. Zbagatelizowanie tej kwestii może znacząco ograniczyć potencjał marketingowy zespołu.
Jak wykorzystać serwis Spotify do promocji własnej twórczości?
Jak można się jednak domyślić, sama obecność na platformie nie wystarczy, by zaistnieć. Artyści muszą zmagać się bowiem z trudnościami, o których wspominaliśmy na początku tekstu. Spora konkurencja, jak również skomplikowane zasady funkcjonowania platformy sprawiają, że zarabianie w Spotify nie jest wcale proste.
Wszystko opiera się bowiem na popularności, a także liczbie odtworzeń poszczególnych utworów. Żeby ją zwiększyć, nie wystarczy zając się publikacją nowych piosenek. Ważne jest to, aby znalazły się ona na konkretnych, dedykowanych playlistach, dzięki czemu dotrą do większej grupy odbiorców.
Jak to zrobić? Niezbędny jest szeroko zakrojony plan dystrybucji treści, jak również działań promocyjnych, skupiających się między innymi na algorytmach serwisu i na partnerach, którzy mogą pomóc w tej kwestii. Zajmowanie się tym wszystkim na własną rękę nie zawsze jest możliwe, dlatego dobrym rozwiązaniem okaże się współpraca ze specjalnymi podmiotami.
Jak znaleźć się na playlistach Spotify? Najlepiej poprzez wykorzystanie usług świadczonych przez agregatory treści cyfrowych. To podmioty, które wspierają artystów w działaniach dystrybucyjnych i promocyjnych. Dzięki kontaktom, wiedzy i doświadczeniu specjaliści są w stanie sprawić, że zespół staje się lepiej „widoczny” w sieci. Między innymi poprzez obecność na wspomnianych playlistach. Do tego dochodzi fachowe doradztwo oraz wsparcie na innych polach marketingu internetowego. Biorąc to pod uwagę, współpraca z takimi partnerami wydaje się bardzo opłacalna.