Esport w obecnych czasach rozwija się bardzo dynamicznie a wraz z nim wszelkie firmy budujące swoje zyski wokół niego. Ogromne rzesze fanów w tym wypadku potencjalnych klientów i perspektywa wysokich zarobków kusi wiele firm nawet tych nie mających nic wspólnego z esportem. Poza zwykłymi formami reklamy w ostatnich pare lat powstało wiele innowacyjnych usług zbudowanych na fundamencie esportu.

Gaming House

Coraz więcej powstaje domów przeznaczonych dla graczy, które drużyny profesjonalne, jak i pół profesjonalne, a nawet grupy przyjaciół mogą sobie wynająć gdzie ramie w ramie mogą spędzają swój czas głównie grając w ulubione gry, które ich pasjonują bądź potrenować przed zbliżającym się ewentem. Koszt takiego pobytu dla 6 osób to koło 500-1000zł dziennie. Choć esport opiera się na rozgrywkach w internecie to mimo wszystko zżycie się z drużną i atmosfera ma spory wpływ na poziom gry. Gaming house cieszy się również powodzeniem wśród regularnych graczy, a nawet w obecnym pokoleniu na wieczory kawalerskie i chodź jest to u nas rozwiązanie nowe to zyskuje na popularności.

Rank Boosting – CSGO Boosting

Inną formą rozwoju biznesu przy wykorzystaniu gier esportowych jest Rank boosting. Wszędzie tam, gdzie jest rywalizacja jedni będą czuli się bardziej pokrzywdzeni od innych. Rywalizacja jest motorem napędowym gier esportowych, a więc aby ocenić poziom umiejętności, należy zdobyć określone coraz wyższe rangi bądź awansować do wyższej ligi. Zawsze znajdą się osoby pragnące rangi Global Elite w Counter Strike: Global Offensive czy też Diamentu w League of Legends.. Wiele osób uważa, iż w grach zespołowych to jego drużyna jest balastem, zaś jego umiejętności marnują się na tak niskim poziomie. Tyle ile teorii tyle też możliwości na złapanie nowego klienta.

Tak więc firmy oferujące CSGO Boosting kwitną tak samo jak rank boosting w innych grach. Są również klienci którzy zmęczeni pracą, najprościej pragną pograć sobie z lepszymi bez krzyków i nerwów. Rank boosting jest powszechny w większości gier esportowych, albowiem wyższa pozycja daje możliwość znalezienia lepszej drużyny a wiele osób marzy o karierze esportowej łudząc się, że w taki sposób znajdą lepszych partnerów do gry.

Organizacje – Drużyny egamingowe

Dużym powodzeniem wśród streamerów jak i firm oferujących wymiany skinów czy nawet sklepów internetowych jest tworzenie własnych drużyn. Same organizacje skupiają pod swoją banderą graczy w danej grze esportowej, która reprezentuje ją w rozgrywkach. Do tych najbardziej znanych zaliczamy takie organizacje jak Virtus Pro , SK , Fnatic czy NIP. Spore pieniądze od sponsorów zaczeły również kusić streamerów, którzy otwierając się na nowe możliwości, zaczęli tworzyć własne drużyny. Tak też powstały Izako Boars czy Pompa Team. Wśród drużyn esportowych znajdziemy również reprezentantów ruletek i jackpotów a nawet domena z filmami dla dorosłych youporn stworzyła swoją drużynę, co nie jest sporym zaskoczeniem gdyż 70% fanów rozgrywek esportowych to mężczyźni w wieku pomiędzy 21 a 35 rokiem życia. Również firmy zajmujące sie boostowaniem rang w cs:go jak Imbaboost czy im podobne tworza własne drużyny aby promować swoją markę.

Gry Hazardowe – Jackpoty

Hazard jest towarzyszem każdego sportu. W esporcie jackpoty nie tylko wykorzystują mecze w gry elektroniczne, ale nawet walutę z danych gier do obstawiania. Skiny z Counter-Strike Global offensive, których wartość dochodzi nawet do kilku tysięcy dolarów, są idealnym rynkiem dla takich zakałów. Szybka i łatwa wygrana kusi wielu graczy. Ruletki czy zakłady między graczami dostarczane są na wielu platformach gdzie właściciele zazwyczaj pobierają prowizję od 5 do 10%.

Przyszłość e-sportu

Przyszłość dla esportu wygląda bardzo obiecująco. Jest to jeden z najszybciej rozwijających się rynków dla ebiznesu zaś Polska w rozwoju esportu zajmuje czołowie miejsce. Nadchodzące lata na pewno spowodują znaczny rozwój esportu, obecne pokolenia, jak i kolejne wychowywane przez gry komputerowe tylko przyśpieszą ten proces. Doskonałym przykładem zmian w mediach jest rosnąca popularność takich platform jak Twitch Netflix czy też kreowanie nowych jak csgo coach. Zmiana konsumpcji mediów powoduje, iż wiele firm dostosowuje się do konsumentów, co przynosi ogromne zyski. Ciekawe jest czy w odległej przyszłości gracze drużyn esportowych będą tak celebrowani, jak znani piłkarze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here